Terug naar overzicht

"W przyszłości zrównoważony rozwój jest kluczowym tematem"

Hodowla jest procesem ciągłym. Peter van Noort, kierownik ds. genetyki w firmie hodowlanej Evanthia, chętnie wyjaśni to na przykładzie. "Japońska Matthiola ma lepszą trwałość niż ta, którą znamy w Europie; ten typ ma nieco mocniejsze zdrewniałe łodygi. Europejska Matthiola ponownie ma tę mocną stronę, że hodowcy roślin mogą wybierać odmiany jedno- i dwukwiatowe według koloru liści, gdzie pożądane są odmiany dwukwiatowe. Połączyliśmy dobre cechy tych dwóch typów w nowej serii. Dla wszystkich ogniw łańcucha - od młodego hodowcy roślin po konsumenta - jest to prawdziwy przełom: selektywne odmiany o pięknych, pełnych, podwójnych kwiatach o znacznie dłuższej trwałości"

"Dopracowanie nowego skrzypka trwa osiem lat"
Peter van Noort
Menedżer ds. genetyki w firmie hodowlanej Evanthia

"Nasz hodowca zawsze wprowadza różne krzyżówki, ale nie wszystko się udaje. Japońska seria składa się z 11 kolorów; teraz mamy siedem z nich w nowej serii. Chciałbym dodać kolory fioletowy i lawendowy. W przyszłości zrównoważony rozwój jest ważnym tematem. Odmiany muszą stać się silniejsze genetycznie. Obecnie pracujemy nad wprowadzeniem odporności na choroby grzybowe do różnych kwiatów ciętych. Nie da się ich tak po prostu wbudować, ale robimy postępy"

Subskrybuj magazyn

Chcesz być informowany o najnowszych wiadomościach, wydarzeniach i interesujących aktualizacjach?

Subskrybuj

Kampania "365 dni kwiatów" jest inicjatywą komitetu promocyjnego 365DaysOfFlowers. Jest to możliwe dzięki ponad 1800 hodowcom z 15 różnych krajów. Hodują oni ponad 150 różnych kwiatów, które są promowane przez cały rok w oparciu o daty dostępności Royal FloraHolland. Celem kampanii "365 dni kwiatów" jest wspólne rozwijanie możliwości sprzedaży dla kwiaciarni.

Współpracowa? Jesteśmy dostępni pod adresem hello@365daysofflowers.com .

Wyłączenie odpowiedzialności i warunki użytkowania
Subskrybuj kampanię 365 dni kwiatów i otrzymuj nasz magazyn za darmo.
Subskrybuj